Somekanavat
Alla lisätietoa eri somekanavista ja asiantuntijoiden ohjeita siitä miten ja milloin näitä kanavia on parasta käyttää.
Facebook on yksi suosituimmista Suomessa ja maailmallakin käytetyistä some-kanavista. Huomaa kuitenkin, että jos kohderyhmääsi ovat 18-25-vuotiaat, tämä ei välttämättä ole paras mahdollinen media heidän tavoittamiseen. Yritys pystyy kohdentamaan mainoksensa hyvin Facebookin kautta haluamalleen segmentille ja mainostaminen on suhteellisen edullista. Alla asiantuntijoiden vinkkejä miten onnistut yrityksesi facebook-mainonnassa.

Menestyksekäs facebook-sivu:
http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-5-menestyksekas-facebook-yrityssivu-kuulun-somevinkit/(Opens in a new window)
Mainonta facebookissa:
http://www.kuulu.fi/blogi/nayta-facebook-mainos-facebook-sivullasi(Opens in a new window)
http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-ja-instagram-mainonta-huomioita(Opens in a new window)
http://www.kanava.to/blogi/onko-facebook-tykkaajien-maaralla-valia/(Opens in a new window)
Huomaa facebook-mainoksia koskevat rajoitukset: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-29-kiinnostuksen-kohteet-mainonnan-kohdistus-facebookissa(Opens in a new window)
Facebook livevideo:
http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-live-vai-periscope-kumpi-striimaukseen(Opens in a new window)
http://www.kuulu.fi/blogi/kuulun-somevinkit-somevinkki-23-facebook-livevideo-5-vinkki%C3%A4-markkinoijalle(Opens in a new window)
http://www.kuulu.fi/blogi/facebookin-videopaivitykset-kannattavat(Opens in a new window)
http://someco.fi/blogi/livestriimaus-facebookissa-nain-kaytat-facebook-live-videot(Opens in a new window)a/
Kuvat facebookiin:
http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkit-360-kuvat-facebookiin-nain-onnistut(Opens in a new window)
http://www.kuulu.fi/blogi/parhaat-ilmaiset-ja-helpot-kuvankasittelytyokalut(Opens in a new window)
Kävijäseurantaa:
http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-tilastot/(Opens in a new window)
Tiesitkö näistä facebookin ominaisuuksista:
http://www.kuulu.fi/blogi/facebookin-ominaisuudet-tiesitko-naista(Opens in a new window)
Instagram on maksuton videoiden ja kuvien jakamispalvelu. Kuvat ja videot voi jakaa joko seuraajilleen tai valitsemilleen ryhmille. Instagram kasvaa vahvasti ja Suomessa sillä on jo yli miljoona aktiivista käyttäjää. Alla sometoimisto Kuulun ohjeet siihen miten alat käyttää Instagramia sekä vinkkejä instagram mainontaan.

Instagramin käytön perusteet: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-perusteet/(Opens in a new window)
Miksi Instagram: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-2-miksi-instagram-mainonta-kuulun-somevinkit/(Opens in a new window)
Instagram yritystili: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-yritystili-on-nyt-suomessa(Opens in a new window)
Instagram mainonta helpottuu: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-mainonta-helpottuu(Opens in a new window)
Instagram stories – mistä on kyse? http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-stories-mista-on-kyse(Opens in a new window)
Visuaalisesti parempaa Instagram sisältöä: http://www.kuulu.fi/blogi/graafikon-vinkit-visuaalisesti-parempaa-sis%C3%A4ltoa-instagramiin(Opens in a new window)
Huomioita facebook ja instagram-mainonnan yhdistämisestä: http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-ja-instagram-mainonta-huomioita(Opens in a new window)
Instagramin unohdettuja ominaisuuksia: http://www.kuulu.fi/blogi/instagram-salaiset-syoverit-ja-unohdetut-ominaisuudet(Opens in a new window)
Parhaat ilmaiset ja helpot kuvankäsittelytyökalut: http://www.kuulu.fi/blogi/parhaat-ilmaiset-ja-helpot-kuvankasittelytyokalut(Opens in a new window)
Pinterest on yksi nopeimmin kasvavista online-palveluista, jossa keskiössä on kuvien jakaminen. Alla lisätietoa asiantuntijoilta siitä, mikä tämä Pinterest oikein on ja miten sitä käytetään.

Mikä ihmeen Pinterest? http://www.kuulu.fi/blogi/mika-on-pinterest/(Opens in a new window)
Pinterestin käytön perusteet:http://www.kuulu.fi/blogi/pinterestin-perusteet(Opens in a new window)
Pinterestiä edistyneemmälle käyttäjälle:http://www.kuulu.fi/blogi/pinterest-edistyneille(Opens in a new window)
YouTube on Googlen nettipohjainen videopalvelu. Voit luoda sivustolle omia videoitasi, katsoa muiden käyttäjien videoita ja kommentoida niitä. YouTuben mukaan kanavaa käyttää yli miljardi ihmistä eli lähes kolmannes kaikista netin käyttäjistä.

Alla keskustelua siitä, miksi videot ovat niin in-juttu sekä vinkkejä siihen miten voit käyttää YouTubea yrityksesi markkinointiin.
Videot valtaavat sosiaalista mediaa: http://www.kuulu.fi/blogi/videot-valtaavat-sosiaalista-mediaa(Opens in a new window)
Vinkkejä YouTube markkinointiin:
http://www.kuulu.fi/blogi/youtube-markkinointi-16-vinkkia(Opens in a new window)
http://www.kuulu.fi/blogi/helppo-videokalusto-yritykselle(Opens in a new window)
Twitterin kautta voi lähettää lyhyitä ja ytimekkäitä, ajankohtaisia viestejä (max 140 kirjainmerkkiä). Suomessa Twitter ei vielä ole lyönyt itseään läpi facebookin lailla ja aktiivikäyttäjiä lasketaan olevan 50000-100000. Eli mahdollinen lukijakunta mainostajalle on suhteellisen pieni. Twitteriä voi kuitenkin käyttää hyväkseen uutiskanavana seuraamalla esim. tiettyä asiantuntijaa.

Twitter mainostus: http://www.kuulu.fi/blogi/twitter-ja-linkedin-mainostus(Opens in a new window)
Twitter markkinoinnin vinkit: http://www.kuulu.fi/blogi/vinkit-twitter-markkinointiin-kuulun-somevinkit/(Opens in a new window)
Twitterin merkkirajoitus uudistuu: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-28-twitterin-merkkirajoitus-uudistuu(Opens in a new window)
Twitter analytiikkaa: http://www.kuulu.fi/blogi/kuulun-somevinkit-twitter-analytiikka-mita-voi-mitata(Opens in a new window)
Periscope on Twitterin omistama suoratoistopalvelu, jolla voi lähettää reaaliaikaista videota kännykän kautta.

Alla hyviä esimerkkejä siitä mihin ja miten Periscopea ja live-videota voisi käyttää yritystoiminnassa.
Miten käyttää Periscopea markkinoinnissa: http://www.kuulu.fi/blogi/periscope-markkinoinnissa/(Opens in a new window)
Menestyksekäs Periscope markkinointi: http://www.kuulu.fi/blogi/menestyksekas-periscope-markkinointi/(Opens in a new window)
http://www.kanava.to/blogi/periscope-yrityksen-markkinoinnissa/(Opens in a new window)
Vuorovaikutus Periscopessa: http://www.kuulu.fi/blogi/vuorovaikutus-periscopessa(Opens in a new window)
Facebook Live vai Periscope? http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-live-vai-periscope-kumpi-striimaukseen(Opens in a new window)
Snapchat on kuvaviestipalvelu, joka, ainakin vielä, on vahvasti nuoremman ikäpolven suosiossa. Jos yrityksesi asiakaskuntana onkin nuoriso, kannattaa sinunkin miettiä pitäisikö yrityksesi mainostaa Snapchatissä. Sometoimisto Kuulun asiantuntijat kertovat alla miten ja milloin Snapchattiä kannattaa käyttää ja antavat myös esimerkkejä snapchat markkinoinnista.

Snapchat mainonta: http://www.kuulu.fi/blogi/snapchat-mainonta(Opens in a new window)
Jaa kuvasi snapchatissä: http://www.kuulu.fi/blogi/snapchat_memories_jaa_tallennetut_kuvasi_snapchatissa(Opens in a new window)
Lisää seuraajia snapchatissä: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-12-lis%C3%A4%C3%A4-seuraajia-snapchatissa-helposti(Opens in a new window)
Esimerkkejä snapchat markkinoinnista: http://www.kuulu.fi/blogi/esimerkkeja-snapchat-markkinoinnista/(Opens in a new window)
Voisiko asiakas mainostaa sinun puolestasi? Tai joku muu esim bloggari? Tai mitäs jos olisit itse se bloggaaja?

Näin Kuulun asiantuntijat uskovat blogin hyödyntävän yrityksesi näkyvyyttä ja ohjaavat parhaita käytäntöjä yritysbloggaukseen:
Mitä hyötyä: http://www.kuulu.fi/blogi/yritysblogi-mita-hyotya-siita-on(Opens in a new window)
Parhaat käytännöt: http://www.kuulu.fi/blogi/yritysblogi-parhaat-kaytannot(Opens in a new window)
Luova kirjoittaminen: http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-1-luova-kirjoittaminen-sisaltomarkkinoinnissa-kuulun-somevinkit/(Opens in a new window)
Muista päivittää! http://www.kuulu.fi/blogi/somevinkki-33-paivita-vanhat-blogitekstit(Opens in a new window)
WordPress vaativaan yrityskäyttöön (opas) https://www.sofokus.com/blogi/opas-wordpressin-vaativaan-yrityskayttoon/(Opens in a new window)
Esimerkkejä hyvistä yritysblogeista ja blogikirjoituksista:
Kotipizzan blogi voitti Suomen Yritysblogi 2015-palkinnon: http://www.pizzaguy.fi/(Opens in a new window)
Rakennusteollisuuden Merja Vuoripuron blogikirjoitus voitti 2015 parhaan blogikirjoituksen tittelin: https://rakennusteollisuus.wordpress.com/2015/08/06/asuntopornoa-vantaalla/(Opens in a new window)
Linkedin on verkostoitumiseen luotu yhteisöpalvelu, jossa käyttäjät voivat ladata palvelimelle ansioluettelonsa, yhteystietonsa, harrastuksensa sekä saada suosituksia entisiltä sekä nykyisiltä asiakkailta.

Siitä, miten voit käyttää Linkedin:iä yrityksesi mainonnassa, löydät tietoa alla olevien linkkien takaa.
Ota Linkedin hyötykäyttöön: http://www.kuulu.fi/blogi/linkedin-hyotykayttoon/(Opens in a new window)
Linkedin mainonta: http://www.kuulu.fi/blogi/twitter-ja-linkedin-mainostus(Opens in a new window)